Pravidla vkusu

Brožovaná bez přebalu lesklá
EAN:9788027513963
16.05.2024
Značka: HOST

Zboží lze vložit do košíku. Objednávka bude vyřízena až po dodání všech knih na sklad.

Dostupnost: Předobjednávka
369 Kč
369 Kč
Anotace
Proč se lidem líbí různé věci? A jak to ovlivňuje jejich postavení ve společnosti? V šedesátých letech budila rocková hudba pohoršení, dnes rapeři dostávají literární ceny. Videohry byly donedávna vnímány pouze jako bezduchá zábava, dnes jsou předmětem seriózní kulturní kritiky. Na univerzitách se studují komiksy. Tyto a další proměny ovšem neznamenají, že by ten správný vkus přestal být společenským platidlem a výrazné kulturní hierarchie minulosti se zcela rozplynuly. Kniha Pravidla vkusu představuje sociologickou výpravu do zkoumání vkusu, jeho mechanismů a propojenosti se společenskými institucemi v současné české společnosti. Na základě existujících poznatků z oblasti sociologie kultury i vlastního výzkumu řeší, kde se vkus bere, jakým způsobem se utváří a jaké má sociální důsledky. Kulturní hierarchie se totiž promítají do struktury společnosti, mechanismů gentrifikace městských čtvrtí, vstupují do nerovností ve vzdělávání a vysvětlují mnohé zdánlivě samozřejmé okolnosti naší každodenní kulturní spotřeby. Zkrátka najdeme je v kavárně, při přijímacím pohovoru i v urbanistickém plánování.
Informace o sortimentu
Druh sortimentu Kniha
Autor Marie Heřmanová, Michal Lehečka, Ondřej Špaček, Ludmila Wladyniak
Značka HOST
Vychází 16.05.2024
Rok vydání 2024
Pořadí vydání 1. vydání
Vazba Brožovaná bez přebalu lesklá
Počet stran 260
ISBN 978-80-275-1396-3
EAN 9788027513963
Interní kód 0427843
Produktový manažer Jana Matějová (jana.matejova@knihcentrum.cz)