Evropské obchodní právo

EAN:9788074009235
Značka: C.H.BECK

Zboží máme skladem na centrálním skladě. Expedujeme nejpozději druhý pracovní den.

Dostupnost: Poslední kusy
zobrazit dostupný počet ks
750 Kč
750 Kč
Anotace

Cílem monografie je přispět k lepšímu pochopení mechanismů unijního práva a jeho dopadů na obchodněprávní vztahy v rámci tří podoblastí.

První se týká podmínek pro uzavírání obchodních transakcí mezi obchodníky z členských zemí. Je pokryta pravidly, jež upravují fungování jednotného vnitřního trhu, zejména základní svobody trhu, ale i v dalších oblastech, jako je hospodářská soutěž mezi podniky, poskytování státních (veřejných) podpor na pomoc podnikání či pravidla na ochranu práv duševního vlastnictví.

Druhá se zabývá závazky mezi EU (členskými státy) a třetími zeměmi či mezinárodními organizacemi vytvářejícími prostor pro realizaci MOT, jejich usnadňování či možné restrikce. Tyto vyplývají z norem mezinárodního ekonomického práva (zejména práva WTO) a promítají se do naplňování společné obchodní politiky EU.

Konečně třetí je oblast vztahů mezi EU a členskými státy, zaměřená na harmonizaci právních řádů v oblasti občanského, respektive obchodního práva. Z této oblasti vypichuje kniha právo EU na ochranu spotřebitele a na unijní právo obchodních společností.

Celý výklad je uvozen dvěma krátkými kapitolami, jež charakterizují systém pramenů evropského unijního práva a právní ochrany EU zabezpečované především fungováním unijních soudů – Soudního dvora EU a Tribunálu. Tyto pojmy, respektive mechanismy, jsou důležité pro pochopení fungování práva EU a jeho rozvoje v oblastech, na něž je soustředěna hlavní pozornost. Zejména na právo vnitřního trhu, soutěžní právo EU, právo ochrany spotřebitele, nástroje společné obchodní politiky EU a evropské korporátní právo.

Informace o sortimentu
Druh sortimentu Kniha
Autor Doc. JUDr. Martin Janků CSc.
Značka C.H.BECK
V prodeji od 27.07.2023
Rok vydání 2023
Pořadí vydání 1. vydání
Rozměry 14.4 x 22.5 x 2.0 cm
Hmotnost 0.47 kg
Počet stran 356
Edice Právní instituty
ISBN 978-80-7400-923-5
EAN 9788074009235
Interní kód 0423119
Produktový manažer Tereza Wawreczková (tereza.wawreczkova@knihcentrum.cz)